Art In Essence.





















Location: Empório com Arte 

Quem acompanha as minhas fotos no Instagram sabe que eu viajei recentemente. Na semana passada eu também não publiquei nada pois decidi tirar uma pequena folga e, no final de semana, fui para Foz do Iguaçu e fiquei hospedada em um resort. Foi realmente legal e revigorante. 
Mas o post de hoje não é exatamente sobre isso, e sim sobre um bistrô/café que eu tive a oportunidade de conhecer nessa minha última viagem. Eu já havia ouvido falar desse lugar super legal, mas eu precisava visitar e tirar minhas conclusões. E, sério, esse se tornou sem dúvida um dos meus lugares favoritos. Além de ter um atendimento impecável, o cardápio é cheio de comidas e bebidas deliciosas (e saudáveis!). E se já não bastasse, o lugar funciona também como galeria de arte e quase todos os artesanatos, quadros, esculturas que estão expostos lá ficam a venda. Eu sei, incrível! E eu devo admitir que me senti em casa lá. O lugar tem uma atmosfera aconchegante e envolvente!
Por fim, eu recomendo! Se for visitar Foz do Iguaçu, você não pode esquecer de dar uma passada no Empório com Arte!

---

Those who follow my pictures on Instagram know that I traveled recently. Last week I didn't published anything since I decided to take a short break and on the weekend, I went to Foz do Iguaçu and was staying at a resort. It was really cool and invigorating.
But today's post is not really about that, but about a bistro/cafe that I had the opportunity to meet during my last trip. I had heard of this very cool place, but I needed to visit and take my conclusions. And really, this has become undoubtedly one of my favorite places. Besides having an impeccable service, the menu is full of delicious (and healthy!) food and drinks . And if that was not enough, the place also functions as an art gallery and almost all crafts, paintings, sculptures that are exposed there are for sale. I know, amazing! And I must admit that I felt at home there. The place has a warm and engaging atmosphere!
Finally, I recommend! If you visit Foz do Iguaçu, you can't forget to stop by the Empório com Arte!

You Might Also Like

8 comentários

  1. I love the look of this velvet top on you. What a beautiful cafe too. Love the fairy lights! :)

    www.wildfirecharm.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, dear!! Glad you liked <333

      Delete
  2. What a magical place! Last night I dreamed about traveling to many amazing places and then I woke up to read your beautiful post and is just makes me want to travel so badly! I love all of the pictures and am in love with that top on you! Sounds like you had a wonderful time. I am so glad you are back to posting.. can't wait for all that you have to share! <333

    ReplyDelete
    Replies
    1. Your comments always mean a lot to me, really!! I'm very glad that you enjoy my posts! Thank you very much, Susanna! I'll publish new posts as soon as possible <3333

      Delete
  3. The cafe looks so lovely, love the interior! Xx

    www.thefashionfolks.com

    ReplyDelete
  4. Such beautiful pictures full of art!! I loved everything, from your comfty outfit to the place, like you said it looks so warm and i bet it was <3. Definetely my fav pic was the last one: the birds cage with lights omg ! Amazing post Lu! Take care :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm so happy that you liked, Krissia!! Your comments are always so motivating! And yes, the place is definitely perfect :)

      Delete