Deep In The Heart















Crop top - similar here 
Blazer - vintage 
Pantacourt - Sammydress 
Shoes - here 


Eu não me recordo quando, mas uma vez alguém chegou para mim e disse: ''Ei, eu adoraria ver como você veste algo formal!''. E aqui estou eu, vestindo peças formais. O blazer confirma isso, é claro. Mas essa calça da Sammydress definitivamente completa o look formal. É claro que eu sempre procuro alinhar formal com confortável, então era quase impossível não recorrer a um tênis. 
E sim, pela primeira vez eu estou vestindo uma pantacourt. Essa em especial me chamou a atenção por ter a cintura muito alta, então eu decidi que eu deveria tentar. E realmente, é uma calça muito confortável e ótima para ocasiões que exigem um pouco mais de elegância. Estou pretendendo usá-la muito nesse final de ano. 
O que vocês acharam? Usariam uma pantacourt? Eu adorei essa e recomendo muito!

---

I don't remember when, but one time someone came up to me and said: ''Hey, I'd love to see you wearing something formal!''. And here I am, wearing formal pieces. The blazer confirms this, of course. But this pants from Sammydress definitely completes the formal look. Of course I always strive to align formal with comfortable, so it was almost impossible not to resort to a sneaker.
And yes, for the first time I'm wearing a pantacourt. This in particular caught my eye because it has a very high waist, so I decided that I should try. And really, it is a very comfortable pants and great for occasions that require a little more elegance. I'm intending to use it a lot this year end.
What did you guys think of this outfit? Would you wear a pantacourt? I loved this one and highly recommend it!

You Might Also Like

10 comentários

  1. I probably wouldn't wear a pantacourt now as it is winter here and it's freezing, haha! But I love this outfit and the formal style. Really suits you :)

    -Leta | The Nerdy Me

    ReplyDelete
  2. Always looking ahead of the game, dear Lu.. and your hair is killer! I love how you balanced this formal look with your sneakers.. absolutely perfect and so you. Keep being amazing! <333

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you sooo much, Susanna!! You're so cool <3333

      Delete
  3. love the trousers!

    http://cheremimi.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  4. It looks great on you! I love how the stripped tee goes with your hair color. No matter how formal you wear, you will always look super edgy with that bright pink :D
    xx
    LA VEINE

    ReplyDelete
  5. I def need some pants like this ones! They look so awesome and i love all this combo Lu! <3

    ReplyDelete