Festive Soul


















Blouse - similar here and here 
Pleated skirt - Zaful 
Shoes - Studio Z 


Primeiramente, Feliz Natal!! Um dos dias mais esperados do ano finalmente chegou! Eu devo admitir que eu adoro essa época do ano. Não só pelo fato de receber presentes, decorar a casa com coisas natalinas e ter jantares legais com a família, mas também porque nessa época do ano nós normalmente saímos da nossa área de conforto em relação ao vestuário. Pelo menos para mim é assim. Eu sempre procuro montar looks diferentes dos que eu visto no meu dia a dia. Tento vestir algo diferente das típicas combinações casuais. 
Dessa vez, eu tentei compor um look com um ar formal mas que também é simples e confortável. Tentei fugir do usual vestido chique. Para isso, combinei uma saia plissada preta da Zaful junto com uma blusa com lantejoulas. Eu adorei o efeito que a blusa causou no look. Ela o deixou muito mais interessante. 
Agora sobre a saia: se você está querendo fugir do look clássico com um vestido, como eu, você deve adquirir essa saia o mais rápido possível! Ela é simplesmente perfeita para ocasiões como as festas de fim de ano e depois você ainda vai poder vestir ela em seu dia a dia, em looks casuais. Como eu queria uma cor neutra, eu escolhi a preta, mas essa saia está disponível em várias cores. Inclusive na cor branca (perfeita para o Ano Novo :D). 
Mas enfim, eu adoraria saber o que vocês acharam desse look. E como está sendo o seu Natal esse ano? O que vocês costumam vestir nessa época do ano? Eu sei, tantas perguntas haha mas, sinceramente, eu adoro ler cada único comentário que vocês deixam aqui <3 

---

First, Merry Christmas!! One of the most expected days of the year has finally arrived! I must admit that I love this time of year. Not only because of the gifts, decorating the house with Christmas things and having nice dinners with the family, but also because at this time of year we usually leave our comfort zone in relation to clothing. At least that's how it is for me. I always try to put on different outfits than I wear in my day to day life. I try to wear something different of the typical casual combinations.
This time I tried to compose a outfit with a formal air but that is also simple and comfy. I tried to get away from the usual fancy dress. For that, I combined a black pleated skirt from Zaful with a sequined blouse. I loved the effect the blouse caused on the outfit. It made the look much more interesting.
Now about the skirt: if you're wanting to get away from the classic outfit with a dress, like me, you should get this skirt as fast as you can! It is simply perfect for occasions like the holidays and then you can still wear it in your day to day casual looks. As I wanted a neutral color, I chose the black, but this skirt is available in various colors. Including in white (perfect for the New Year’s Eve :D).
But anyways, I'd love to know what you guys think of this outfit. And how is being your Christmas this year? What do you usually wear at this time of year? I know, so many questions haha ​​but, honestly, I love reading every single comment you guys leave here <3

You Might Also Like

14 comentários

  1. Hope you had a great Christmas Lu! <3 Your outfit is so chic and elegant. The pleated skirt looks so good on you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hope you had a wonderful Christmas too, dear!! And thank you <3

      Delete
  2. Oii, queria dizer que tô apaixonada pelo seu blog! Amei o seu estilo, é um pouco parecido com o meu e os seus posts me deram muitas ideias! Te descobri pelo Lookbook (inclusive inseri um look seu em um post do meu blog, se quiser dar uma olhada!). Sério, curti muito o conteúdo, e os vídeos também. Tô há um tempão olhando tudo hahaha <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai que legal!!! Muito obrigada, Ana <33
      Volte sempre que quiser!!

      Delete
  3. YAY! I was waiting for my elegant look!! And you did not disappoint, Lu! That cat eye looks dangerous-- in a very good way. I also very much love that middie accordion skirt-- I am an especial connoisseur when it comes to modest fashion, so anything that I can wear readily without having to alter in any way is definitely something that I will pay more attention to. Also, THOSE SANDALS. ;)

    https://cynicalduchess.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. YAY, you remember!! Yeah, I was owing you a formal look haha..and I'm so glad you liked!! And I know, those sandals are goals :))

      Delete
  4. Lu this holiday look is pure perfection. I am absolutely in love with that skirt and how you styled it.. so gorgeous! I hope your Christmas was wonderful! <333

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, darl!! Hope your Christmas was wonderful too <3333

      Delete
  5. Love that skirt and your hair color is so pretty! =)
    - Cielo
    Mermaid in Heels

    ReplyDelete
  6. Adorei o look! E o teu cabelo, como sempre :D
    LA VEINE

    ReplyDelete
  7. I'm so in love with that skirt! And omg i wore a similar outfit for Christmas! But my skirt was from lace :) . Sorry for commenting so late and take care dear Lu! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot, dear!! I'm happy that you liked! And don't worry, you can comment at any time <333

      Delete