The Simplest Way















Dress + Top - Renner 
Shoes - Melissa 

Mais um daqueles looks perfeitos para o verão. Este em particular é bem simples. Eu adorei como a composição ficou sóbria e, como eu basicamente tentei usar só preto e branco, como o look ficou tão casual. Além disso, eu tentei mais uma vez a trend da sobreposição. As sobreposições tem soado tão confortáveis pra mim ultimamente que, se eu pudesse, usaria um top com um vestido todo dia da semana haha.
Como o look ficou bem simples, eu adicionei essa sandália da Melissa, para deixar o look mais interessante e edgy. O que vocês acharam?
De qualquer forma, vou deixar esse post curto pois estou oficialmente em um hotel agora, aproveitando o finalzinho das minhas férias. Se quiser dar uma espiada no que estou fazendo, basta me acompanhar no Instagram! Tenham uma boa semana :)

---

One more of those outfits that are perfect for the summer. This one in particular is very simple. I loved how the composition became sober and, as I basically tried to wear only black and white, how the look got so casual. Also, I tried once more the trend of dress + top. This trend have sounded so comfortable to me lately that if I could, I would wear a top with a dress every day of the week haha.
As the look was very simple, I added this sandal from Melissa, to make the look more interesting and edgy. What did you guys think?
Anyway, I will leave this post short because I am officially in a hotel now, enjoying the end of my vacation. If you want to take a look at what I'm doing, just follow me on Instagram! Hope y'all have a good week :)

You Might Also Like

10 comentários

  1. Simple but surely effective! Also, I love anything that is striped, so you got me well with this outfit :)

    -Leta | The Nerdy Me

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, Leta!! I love anything that is striped too haha :)

      Delete
  2. Eu gosto bastante de sobreposição, e essa ficou fácil de fazer mas estilosa também. Eu adoro os vestidos de listras, aliás, tudo que tem listra pra mim entra fácil no meu guarda roupa!
    A Melissa ficou bem legal, eu tenho uma parecida que uso sempre.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu estou amando as sobreposições agora! São tão simples e tão confortáveis haha :)
      Obrigada pelo comentário querida <3

      Delete
  3. Lu you look amazing! I just adore that dress so much.. and I admit I am a big fan of layering dresses and tops as well.. it's super cozy! Can't wait for warmer weather to get here so I can wear something like this. Hope you are having an awesome vacation sweet girl! <333

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, I knoww it's soo cozy haha! And I'm glad you liked dear <3 Thank youuu!

      Delete
  4. I am loving monochrome, slightly gothic outfits at the moment, so I really enjoyed this outfit. I love the little choker you added, it makes the whole thing pop--as well as those awesome chunky sandals. Honey, tops under dresses is the ONLY way I wear my dresses ;)

    https://cynicalduchess.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much dear!! Glad you liked this one <33 And yeah tops under dresses is undoubtedly the best way to wear a dress haha

      Delete
  5. This is such a cute casual look. You can never go wrong with stripes! And I love the sandals.

    ReplyDelete