My 3 Makeup Essentials | TOSAVE




Alguns dias atrás decidi fazer algumas fotos de uma maquiagem que fiz para sair e já aproveitei pra fotografar os 3 itens que eu considero essenciais em uma maquiagem como essa "aka" a maquiagem que eu normalmente uso. Espero que vocês gostem!

---

A few days ago I decided to take some photos of a makeup I wore to go out and I already took the opportunity to photograph the 3 items that I consider essential in a makeup like this aka the makeup that I usually wear. I hope you guys like it!





O primeiro item é a famosa esponja beauty blender. No começo, eu preferiria muito mais um pincel para espalhar base ou corretivo, mas agora a esponja se tornou um item tão prático que eu uso ela quase todos os dias. Essa aqui é da TOSAVE e eu adorei ela! Não absorve muito o produto e espalha bem e rapidamente.
-
The first item is the famous blending sponge. At the start, I would much more prefer a brush to blend foundation or concealer, but now the sponge has become such a practical item that I use it almost every day. This one is from TOSAVE and I loved it! It doesn't absorb much the product and blends well and quickly.



Eu quase sempre vou para tons escuros de batons. Para mim, eles destacam bastante a maquiagem como um todo, além de sempre prover um ar mais gótico (que eu adoro). Embora os batons brilhosos estejam em alta no momento, eu continuo a gostar muito dos batons matte e considero eles outro item essencial. Esse batom, que é da TOSAVE também, tem uma ótima textura, e além disso, vem com um lápis para ajudar no contorno (o que é ótimo!). Porém, eu não recomendo para quem pretende usá-lo e já tirar após algumas horas. É um batom de longa duração e demora bastante para sair dos lábios.
-
I almost always go for dark shades of lipsticks. For me, it highlight a lot the makeup on as a whole, and always provide a more gothic look (which I love). Although the glossy lipsticks are on the rise at the moment, I still like the matte lipsticks very much and consider it another essential item. This lipstick, which is also from TOSAVE, has a great texture, and it also comes with a pencil to help to contour (which is great!). However, I would not recommend it to anyone planning to wear it and to take it out after a few hours. It is a long-lasting lipstick and takes a long time to get out of the lips. 




Vocês já devem saber o quanto eu adoro um delineado gatinho, não é? Então eu não podia deixar de mencionar o bom e velho delineador líquido, que eu amo (e uso) tanto! Eu costumo usar quase sempre os delineadores líquidos e quando recebi esse da TOSAVE eu mal pude esperar para testar. Eu diria que é um bom delineador, mas com alguns pontos negativos. Ele tem um brilho incomum quando aplicado e, além do mais, tem uma textura um tanto aguada que faz com que você precise passar mais de uma vez para ter uma boa cobertura. Fora isso, eu achei seu pincel perfeito para fazer aqueles delineados mais finos (perfeitos para quem usa cílios postiços).
-
You guys must know how much I love cat eyes, don't you? So I could not fail to mention the good old liquid eyeliner, which I love (and wear) so much! I usually wear liquid eyeliners almost always and when I received this one from TOSAVE I could hardly wait to test it. I would say it's a good eyeliner, but with some bad points. It has an unusual shine when applied and, in addition, has a somewhat watery texture that makes you need to apply more than once to have a good coverage. Other than that, I found its brush perfect to make those thinner cat eyes (perfect for those who wear false eyelashes).


Então, esses são os três produtos que considero essenciais pra mim na hora de fazer uma maquiagem. Eu espero que tenham gostado do post e não deixem de me dizer quais são os seus produtos essenciais :)

---

So these are the three products that I consider essential for me when doing a makeup. I hope you have enjoyed the post and don't forget to tell me what your essential products are :)

You Might Also Like

6 comentários

  1. I love your eyeliner! I always mess mine up haha! My favourites are mascara - I love the look of long lashes and something for my eyebrows!

    Reine | Sincerely Reine

    ReplyDelete
    Replies
    1. I would say that the eyeliner requires a lot of practice haha I messed up mine a lot of times until I get the hang of it :)


      Delete
  2. I like the color of this lipstick! :)

    My blog CAKEMONIKA :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's an amazing lipstick, isn't it? :))

      Delete
  3. love the tutorial!
    xoxox
    Patinka
    www.patinkasworld.com

    ReplyDelete