It's All in The Details















White crop top - vintage 
Shirt - Hering 
Shorts - old 
Rings - Zaful 
Bag - Melissa 
Sandals - here 

Depois de muito tempo evitando looks simples, eu devo admitir que estes são os meus preferidos no momento. Com uma vida mais corrida tem-se, normalmente, pouco tempo (e pouca disposição) para montar looks muito elaborados e, diversas vezes, desconfortáveis. Ultimamente eu tenho buscado vestir looks que prezam muito mais pelo conforto e pela praticidade. 
É claro que não estou querendo dizer que aderi a looks monótonos e despretensiosos demais. Sempre há uma forma de deixar looks simples não tão simples assim. Uma ótima maneira de adotar combinações mais simples, porém sem se desvencilhar totalmente dos looks mais elaborados é pensar nos detalhes. Sinceramente, acho que no fim o que enriquece um look são os detalhes finais. Um bom exemplo são os anéis. Tenho cada vez mais tentado aumentar minha coleção de anéis porque eles sempre incrementam meus looks. Os do look de hoje são da Zaful, e são tão bonitinhos que mal consigo parar de usá-los. 
Um outro exemplo que é ótimo são as bolsas. Além de ajudar muito na otimização de um look elas são muito práticas. Eu quero dizer, quem hoje em dia sai de casa sem estar com uma bolsa carregando tudo o que precisa?
Por fim, adoraria saber a opinião de vocês sobre o look de hoje. Seus comentários realmente fazem meu dia!!

---

After a long time avoiding simple outfits, I must admit that these are my favorites at the moment. With a more busy life usually we have less time (and less disposition) to put together very elaborate and sometimes uncomfortable outfits. Lately I have been looking to wear outfits that value much more the comfort and the practicality.
Of course I'm not saying that I joined to monotonous and much unpretentious looks. There's always a way to leave simple outfits not so simple. A great way to adopt simpler combinations, but without completely getting rid of the most elaborate looks is to think about the details. Honestly, I think in the end what enriches a outfit is the final details. A good example are the rings. I'm always trying to increase my collection of rings because they always increment my outfits. Those of today's outfit are from Zaful (you can check out more here -> silver rings for women), and they're so cute that I can hardly stop wearing them.
Another example that is great are the bags. Besides helping a lot in optimizing a outfit it is very practical. I mean, who today leaves home without having a bag carrying everything that will need?
Finally, I'd love to hear from you about the outfit of today. Your comments really make my day!!

You Might Also Like

11 comentários

  1. Nice outfit! I love your style. It is so different from mine, but I love it :)

    ReplyDelete
  2. Lovely outfit! I love the shirt and it matches perfectly with your hair color.

    ReplyDelete
  3. You look amazing!!! I really love your shirt!

    http://cheremimi.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  4. I love simple outfits! They are the most comfortable to be in. Also, I wish it was as warm here. I'm wearing too many layers for my own comfort, haha :)

    -Leta | The Nerdy Me

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm loving simple outfits rn mainly bacause of that!!
      Thanks for the comment, Leta :)

      Delete
  5. One of my fave looks of yours.. It's so simple but how you combined everything is so unique! And I adore that button-up shirt! Perfect hairstyle too <3

    ReplyDelete